• My priority is study


    Sbg seorang mahasiswa, sy sedar apa requirement utama sy masuk ke universiti. Saya sedar yang mak ayah saya hantar sy ke universiti untuk apa dan saya meminjam duit masuk ke universiti utk apa juga.

    Tapi dalam masa yang sama, saya tidak mahu menjadi hanya sekadar ayam dedak, cukup masa disembelih dan dijual. Sekurang2nya saya hendaklah menabur bakti yang tak seberapa ini kepada tempat sy menuntut ilmu.

    Bg sy, hadir kuliah amat2 penting. Sebab? Sy bayar yuran kuliah itu. Rugilah sy kalau tak hadir tanpa sebab yg konkrit. Jadi, sy hanya akan hadir aktiviti luar jika sy teramat diperlukan dalam program dan jika sy ada masa lapang. Sbb zaman skrg, akademik sgt penting. Apa guna all out utk aktiviti, tp akhirnya kecundang meratap sepi sbb tak dpt berkonvo kerana gagal mengurus diri dgn baik di universiti.

    Skdr pendapat peribadi 
  • You might also like

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan