• Allah tunjukkan hikmah

    Assalamualaikum wrbh dan salam sejahtera

    Alhamdulillah, Allah bangkitkan aku yang penuh sangat bergelumang dosa ni untuk bangun mengingatinya. Bila difikirkan balik, ya, banyak benar dosa aku. Mengingati masa silam benar-benar menginsafkan aku.

    Mungkin aku menzalimi orang di mana-mana tanpa disedari, membenci orang tak pasal-pasal, mengkhianati orang dengan amanah yang diberi.. Allah, betapa hina dinanya diri ini...

    Mungkin, apa yang berlaku dalam masa yang terdekat ini adalah ujian dan juga kifarah untuk dosa-dosa aku yang lalu.. Sesungguhnya, Allah maha penerima taubat dari hambaNya.

    Sekurang-kurangnya, aku mampu bersyukur kerana Allah beri aku peluang... Sesungguhnya, aku sedang menghayati hikmah disebalik kedukaan yang melanda diri..

    Amin... ya Rabb..


  • You might also like

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan